قرص ضد ریزش مو

قرص ضد ریزش مو

قرص ضد ریزش مو

شاید برای شما هم پیش آمده است که با دست کشیدن به موهایتان دسته‌ای مو از سرتان جدا شده و تصور کرده باشید که دچار ریزش مو شده‌اید. اما جای نگرانی نیست؛ چرا که ریزش تارهای مو به تعداد ۱۰۰ الی ۱۵۰ تار در روز امری طبیعی است و ریزش مو در حالی اتفاق می‌افتد که تعداد تارها از این میزان فراتر رود. روش‌های متفاوتی از جمله اصلاح عادات غذایی، کاهش میزان استرس، درمان‌های طبیعی، استفاده از محصولات مراقبت مو … جهت کنترل و همچنین درمان ریزش مو وجود دارد که افراد زیادی از آن‌ها نتیجه دلخواه رسیده‌‌اند. در این بین، استفاده از قرص‌های ضد ریزش مو روشی مناسب و کم‌خطر است که بسیاری به دنبال آن می‌روند. در این مطلب انواع داروهای جلوگیری از ریزش مو مورد بررسی قرار گرفته است.

قرص ضد ریزش مو
قرص ضد ریزش مو

بهترین قرص‌های ضد ریزش مو

  • قرص هیرویت هلث اید: قرص هیرویت HairVit یکی از تقویت‌کننده‌های مو است. این قرص با فرمولاسیون خود که ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر ریزمغذی می‌باشد،  به افزایش رشد موها، تقویت ساختار مو و همچنین جلوگیری از شکنندگی مو کمک می‌کنند.
  • قرص یونی زینک: قرص یونی زینک Uni zink، از جمله مکمل‌های پوست و مو است. این قرص حاوی فلز روی، ویتامین های گروه ب و همچنین کلسیم و ویتامین دی می‌باشد.
  • قرص فولیکوژن: قرص فولیکوژن اروند فارما Folicogen یکی از انواع قرص‌های ویتامینی است که با هدف پیشگیری و درمان ریزش مو و همینطور بهبود روند رویش موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قرص هیر ایکس خانم ها: مکمل هیر ایکس بانوان (Hair X) به صورت تخصصی جهت تقویت فولیکول‌های مو در خانم‌ها و بهبود ریزش مو و افزایش رشد مو فرموله شده است. قرص هیر ایکس بانوان با دارا بودن ویتامین‌ها، مینرال‌ها، اسید آمینه‌های سیستئین و متیونین، کلاژن هیدرولیزه، MSM و پابا از بهترین قرص‌های ضد ریزش موی زنان شناخته می‌شود که در افزایش ضخامت تار مو و حفظ رنگ طبیعی مو و پیشگیری از سفید شدن موها موثر است.
  • قرص هیر ایکس آقایان: قرص هیر ایکس آقایان Hair-X For Men یک مکمل غذایی می‌باشد که جهت تقویت و بهبود رشد موهای مردان طراحی شده است. این قرص حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مغذی مانند سیستئین و متیونین است که به رشد موهای سالم و جلوگیری از ریزش آن‌ها کمک می‌کنند.
موهای سالم و پرپشت با مصرف قرص‌های ضد ریزش
  • قرص هیر بیوتی: قرص هیر بیوتی یوروویتال (Hair Beauty) از جمله موثرترین و تخصصی‌ترین مکمل‌های تقویت مو و همچنین ناخن است که اثرگذاری موثری بر ریزش مو، تثبیت رنگ مو، جلوگیری از سفید شدن رنگ موها و همچنین استحکام و تقویت ناخن‌ها دارد.
  • قرص بیوپانتن یوروویتال: Biopanthene یک قرص تخصصی مو و ناخن است که حاوی ترکیباتی از جمله پانتوتنیک اسید (ویتامین B5) و بیوتین می‌باشد. این ترکیبات هر یک حاوی خواصی منحصر به فرد جهت حفظ سلامتی بدن می‌باشند.
  • کپسول گرناهیر پریمیوم: این قرص دارای ترکیبی از مواد مغذی طبیعی همچون ویتامین‌های گروه B، سیستین و مخمر دارویی است که تمامی آنها به حفظ سلامت موها و جلوگیری از سفید شدن تارهای مو، نازکش شدن مو و شکنندگی آن کمک می‌کنند. قرص‌های ریزش مو با ترکیباتی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و نیز عصاره‌های گیاهی به عنوان یک منبع تغذیه‌ای برای موها عمل می‌کنند و می‌توانند به تقویت ساختار مو، افزایش در حجم مو و کاهش ریزش مو کمک کنند.
  • پرفکتیل اورجینال: قرص پرفکتیل Perfectil یک محصول تغذیه‌ای می‌باشد که با داشتن انواع ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها به سلامت و طراوت پوست، مو و ناخن ها کمک می‌کند. از ترکیبات اصلی این مکمل مو می‌توان به عصاره هسته انگور ، ویتامین‌های گروه B و سیستئین اشاره داشت.
  • رجوا درمکس: قرص رجوا Rejuva یک مکمل مو پرطرفدار است که به طور تخصصی برای تقویت رشد موهایی سالم و زیبایی پوست فرموله شده است. رجوا درمکس حاوی ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله کلاژن دریایی است که سبب شده قرص رجوا درمکس را قرص کلاژن ساز بدانند.

تجربه‌های واقعی از مصرف قرص ضد ریزش مو: نتایج و اثرات جانبی

قرص‌های تقویت مو همچون سایر قرص‌ها علاوه بر تأثیر بر موها بر روی کل بدن نیز تأثیر خواهند گذاشت و بنابراین طبیعی است که در اوایل مصرف مشکلاتی همچون اختلال خواب یا حالت تهوع را تجربه کنید. اما عموما بعد از گذشت چند روز، مشکلات اختلال خواب حل خواهد شد. جهت از بین رفتن حالت تهوع و همچنین جلوگیری از چاقی که به دلیل خاصیت افزایش اشتها این قرص‌ها ایجاد می‌شود، بهتر است قرص تقویت مو را بعد از شام مصرف کنید.

قرص ضد ریزش مو: معرفی برندهای معتبر و تاثیرات آن‌ها

  • قرص فیناستراید (Finasteride): این دارو از بهترین قرص‌های ریزش مو برای آقایان، مخصوصا مردان مبتلا به الگوی طاسی می‌باشد. فیناستراید پس از مهار آنزیم ۵–آلفا ردوکتاز در میان فولیکول‌های مو از تبدیل هورمون تستوسترون به دی‌هیدروتستوسترون پیشگیری می‌کند.
  • قرص پیلفود (Pilfood): این قرص برای ریزش مو پس زایمان بسیار موثر است. این قرص با دارا بودن مواد معدنی مهم همچون آهن، روی، ویتامین E و منگنز در این مورد به‌خوبی عمل می‌کند.
  • قرص‌های ضد آندروژن: آندرژون‌ها از مهم‌ترین هورمون‌ها جهت ریزش مو می‌باشند که با آسیب به فولیکول مو سبب ریزش آن می‌شوند. قرص‌های ضد آندروژن جهت مهار این هورمون‌ها و جلوگیری از ریزش مو بسیار مناسب هستند.
  • قرص هیرویت (HairVIT): هیرویت را بهترین قرص ضد ریزش مو بعد از رژیم غذایی می‌دانند. این قرص در حقیقت نوعی مکمل حاوی مواد مغذی است که برای تقویت و رشد فولیکول‌های مو بوده و در ترکیبات خود دارای روی، مس، بیوتین، آهن، سلنیوم و اسید آمینه است.
  • قرص پاورفیت (Power fit)
  • قرص اکوفان (Ecophane)
  • قرص پریورین (Priorin)
  • قرص فیتو (Phyto)
قرص ضد ریزش مو: معرفی برندهای معتبر و تاثیرات آن‌ها
قرص ضد ریزش مو: معرفی برندهای معتبر و تاثیرات آن‌ها

چگونه با قرص‌های ضد ریزش مو، موهای سالم و پرپشتی داشته باشیم؟

زینک تأثیر بسیاری در سلامت و رشد موها داشته و کمبود آن ریزش موقت مو را در پی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف میزان مناسبی از قرص‌های زینک را جهت ضخیم شدن موهای خود در نظر داشته باشید. قرص‌های ضد ریزش مو که حاوی زینک می‌باشند موجب تقویت موهای سر و همچنین تقویت مژه‌ها و تقویت ابروها نیز می‌گردند.

مقایسه قرص‌های ضد ریزش مو با درمان‌های دیگر: کدام یک موثرتر است؟

روش‌هایی همچون اصلاح عادات غذایی، درمان انواع بیماری‌های پوست سر، مزوتراپی، استفاده از شامپو‌های تقویت‌کننده موی سر و همچنین استفاده از سرم ضد ریزش مو و … می‌توانند از جمله راهکارهای بهبود و یا قطع ریزش مو در افراد باشند. گاهی هم نیاز به کمک یک پزشک متخصص و استفاده از مواد آرایشی مناسب و باکیفیت جهت درمان ریزش مو‌های شما است. در این بین، استفاده از قرص‌های ضد ریزش مو از ساده‌ترین و کم‌خطر‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود.

راهنمای خرید قرص ضد ریزش مو: نکات مهم و نظرات کاربران

بهترین رویکرد جهت درمان ریزش مو، استفاده از داروهای ضد ریزش مو می‌باشد. این داروها تنوع بالایی داشته و بسته به شرایط فردی و همچنین میزان ریزش موها، درمان‌های دارویی متفاوتی توسط متخصص پوست و مو ارائه می‌گردد. پزشک با بررسی بیمار و نیز شرایط ریزش مو، تعیین می‌کند که بهترین درمان ریزش مو می‌بایست چه درمانی باشد. داروها گاهی به‌صورت تکی و گاهی به‌صورت مکمل بایکدیگر تجویز می‌شوند. همچنین گاهی درمان‌های دارویی در کنار سایر درمان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!