تجربه‌های واقعی از مصرف قرص ضد ریزش مو: نتایج و اثرات جانبی

تجربه‌های واقعی از مصرف قرص ضد ریزش مو: نتایج و اثرات جانبی

تجربه‌های واقعی از مصرف قرص ضد ریزش مو: نتایج و اثرات جانبی

با اینکه ریزش مو و طاسی در خانم‌ها کمتر از مردان اتفاق می‌افتد اما ریزش مو تنها یک مشکل مردانه نیست و تقریبا شاید همه‌ی ما در مقطعی ریزش مو را تجربه کرده‌ایم. باید بدانید که ریزش مو نه تنها در موی سر بلکه ممکن است برای کل بدن نیز اتفاق بی‌افتد و این ریزش می‌تواند موقت یا دائمی باشد. در واقع ریزش مو به عوامل مختلفی از جمله وراثت، تغییرات هورمونی، بیماری و حتی روند طبیعی افزایش سن وابسته است.

در این مقاله به بررسی مزایا و عوارض بهترین قرص های ضد ریزش مو می پردازیم:

تجربه‌های واقعی از مصرف قرص ضد ریزش مو: نتایج و اثرات جانبی
تجربه‌های واقعی از مصرف قرص ضد ریزش مو: نتایج و اثرات جانبی

قرص ضد ریزش مو فیتو

اگر اخیراً متوجه شده اید که موهای براقی که داشتید دیگر کدر و شکننده شده اند، یا استرس شدیدی را تجربه کرده اید که منجر به ریزش موهایتان شده است، ناامید نشوید. دیگر زنان در همه جای دنیا با استفاده از مصرف یک مکمل غذایی به نام فیتو (Phytophanere) نتایج عالی را بر روی موهایشان کسب می کنند.

اما چیزی که ذهن اکثریت مصرف کنندگان مکمل مو را درگیر می کند این است که آیا این مکمل ها ضرری هم برای بدن دارند و عوارض قرص فیتو برای مو چیست؟

آیا قرص فیتو واقعاً موثر است؟

دستورالعمل استفاده از قرص فیتو برای مو یا Phyto Phytophanere نسبتا ساده است: باید دو قرص در روز را با یک لیوان آب یا به همراه یک وعده غذایی مصرف کنید. توصیه می شود این مکمل را به مدت چهار ماه مصرف کنید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید، به خصوص در بهار و پاییز که موهای شما به دلیل تغییرات فصل و آب و هوا کندتر رشد می کنند. با این حال، بسیاری از مردم گزارش می دهند که حتی یک ماه بعد شروع به مصرف، نتایج مثبت آن را مشاهده کرده اند.

علاوه بر این، یک مطالعه بالینی که بر روی 20 داوطلب با موهای نازک یا آسیب دیده انجام شد، نشان داد که 95 درصد از شرکت کنندگان پس از مصرف دو قرص در روز به مدت 90 روز، بهبود قابل توجهی در کیفیت موهای خود مشاهده کردند.

آیا قرص فیتو واقعاً موثر است؟
آیا قرص فیتو واقعاً موثر است؟

مصرف کنندگان همچنین نتایجی مانند رشد موهای جدید در اطراف خطوط رویش مو، موهای ضخیم تر، پرتر با حجم بیشتر، ریزش مو کمتر، ناخن های قوی تر، پوست مرطوب و انعطاف پذیر و غیره را نیز گزارش می دهند.

عوارض قرص ضد ریزش مو فیتو:

قرص فیتو برای مو عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کند. با این حال، ممکن است عوارض جانبی خفیفی را بسته به بیولوژی بدن افراد به همراه داشته باشد. شایع ترین عارضه جانبی قرص فیتو برای مو که گزارش شده عبارت است از:

  • افزایش جوش های پوستی است و این احتمالاً به دلیل وجود بیوتین در ترکیب مکمل است.
  • در موارد نادر دیگر، مصرف کنندگان افزایش سطح کلسترول خود را گزارش کرده اند که به احتمال زیاد به روغن سویای هیدروژنه موجود در مکمل، منبع اسیدهای چرب ترانس مرتبط است.

قرص ضد ریزش مو فیتو یا هیرویت؟

از دیگرمحصولاتی که به رشد موها کمک می‌کند، قرص هیرویت است. این محصول، در مواردی کاربرد دارد که موها به‌دلیل تغذیه نامناسب، شروع به ریزش می‌کنند. تفاوت این دو مکمل هم در کاربردشان است و هم در عوارض جانبی آن‌ها. عوارض جانبی قرص فیتو، کمتر از هیرویت است. بنابراین، با صلاح‌دید پزشک، دست به انتخاب بزنید.

فیتو یا فولیکوژن؟

از فولیکوژن هم برای تقویت مو در مواردی استفاده می‌شود که ریزش موها به‌خاطر تغذیه نامناسب رخ داده است. این محصول، در راستای بهبود وضعیت موها تولید و تجویز می‌شود. بااین‌حال، فیتو علاوه بر اینکه می‌تواند در بهبود وضعیت موها اثرگذار باشد، روی ناخن‌ها هم تأثیر مثبت دارد. در واقع، با مصرف فیتو با یک تیر به دو نشان می‌زنید. البته اینکه چه مکملی با بدنتان سازگارتر است، تاحد زیادی وابسته به تجربه شخصی هر فرد و شرایط بدنی‌اش است.

بیوتین چیست و چرا مهم است؟

بیوتین ویتامینی حلال در آب از خانواده‌ی ویتامین‌های ب کمپلکس است که ماده‌‌ای مغذی و ضروری است و به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می‌شود.

مانند تمام ویتامین‌های گروه B، بیوتین در تبدیل کربوهیدرات به انرژی در بدن و سوزاندن پروتئین‌ها (اسیدهای آمینه) که عناصر سازنده‌ی مو هستند نقش دارد.

مزایای استفاده از بیوتین

بیوتین، که به عنوان ویتامین B7 یا ویتامین H نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است که نقش های مهمی در بدن ایفا می کند. برخی از مزایای بالقوه مصرف بیوتین عبارتند از:

  • رشد مو و ناخن: بیوتین برای تولید کراتین، پروتئینی که جزء اصلی مو و ناخن است، ضروری است. کمبود بیوتین می تواند منجر به ریزش مو، شکنندگی ناخن ها و سایر مشکلات مو و ناخن شود.
  • سلامت پوست: بیوتین به حفظ سلامت پوست کمک می کند و ممکن است به کاهش آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک کند.
  • تنظیم قند خون: بیوتین ممکن است به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.
  • سلامت مغز: بیوتین ممکن است به بهبود عملکرد مغز و شناخت کمک کند.
  • متابولیسم چربی: بیوتین برای متابولیسم چربی ها ضروری است و ممکن است به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.
مزایای استفاده از بیوتین
مزایای استفاده از بیوتین

برخی از عوارض جانبی بیوتین

همانطور که گفتیم این ویتامین حلال در آب است بنابراین دوز بیش از حد نیاز بدنتان دفع خواهد شد و نگرانی بابت عوارض جانبی زیاد بودن این ویتامین در بدن شما وجود ندارد. حتی مصرف انواع مکمل بیوتین که به صورت قرص در دسترس است، در بسیاری از موارد ضروری نیست؛ و ختم کلام اینکه این ویتامین باعث مسمومیت در بدن شما نخواهد شد.

جمع بندی تجربه‌های واقعی مصرف قرص‌های ضد ریزش مو:

تجربیات افراد با مصرف قرص‌های ضد ریزش مو متفاوت است. برخی افراد نتایج مثبتی مانند کاهش ریزش مو یا رشد موی جدید مشاهده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر هیچ فایده‌ای مشاهده نمی‌کنند یا عوارض جانبی را تجربه می‌کنند.

رایج‌ترین قرص‌های ضد ریزش مو شامل فیناسترید، اسپیرونولاکتون و ماینوکسیدیل است. هر کدام از این داروها مزایا و معایب خاص خود را دارند و قبل از مصرف هر کدام باید با پزشک مشورت کرد.

علاوه بر مصرف قرص، می‌توانید با انجام کارهایی مانند رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و مدیریت استرس، به سلامت موهای خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!